Kovász Labor

Szeretettel köszöntelek a KovászLaborban!

2017. május 19. - Ormós Gabriella

img_7368.jpgAz én kovászos történetem úgy kezdődött, hogy 2005-ben vettem egy romos házat Budajenőn. Pedig egyáltalán nem akartam házat venni. De megláttam és megszerettem. Tudtam, itt a helyem. 2008-ban költöztünk be a felújított házba, amelyről évekkel később - amikor már épp a pékiskola padjait koptattam 43 éves fejjel - kiderült, hogy annak előtte a jenői pék otthona volt. 2006 óta sütök kenyeret, 2013 óta pedig kizárólag kovásszal dolgozom. Vallom, hogy a kovász nem egy technika, hanem hitvallás. A kovásszal történő munkát nem megtanulni, hanem megérteni szükséges, türelem és alázat kell hozzá. A kovász egy csodálatos önálló lény, koncentrálódik benne a Nap, a Föld, a Víz és a Levegő valamint az elhivatott kézműves pékek energiája. Napjainkban újra megjelent az egészséges kenyér iránti igény, de sajnos még mindig csak kevesek kiváltsága, hogy természetes kovásszal, egészséges alapanyagokból készült, adalékanyagoktól mentes, lassú érésű kenyeret fogyasszanak. Elvétve van már ugyan néhány remek kézműves pékség Magyarországon, de az utánpótlás sajnos hiányzik. A hazai pékképzésben továbbra is kizárólag a kenyérgyári technológiát tanítják.

Én magam is elvégeztem egy hazai pékiskolát, ahol bizony kinevettek a kovászommal és a kovászos törekvéseimmel. Azóta külföldi mestereknél és hazai kézműves pékeknél valamint az interneten keresztül igyekszem magamba szívni és megosztani minél több tudást. A kovászos kenyér sütés jó példája a közösségi tanulásnak és tudásmegosztásnak. Én magam ebben hiszek. Épp ezért is hoztam létre a KovászLabor csoportot is a Facebookon, ahol nap mint nap lelkes kovászolók jó hangulatban osztják meg egymással a tapasztalataikat, folyamatosan inspirálva egymást a fejlődésre. Az én célom, hogy minél több emberrel ismertessem meg a kovászos technika alapjait és általuk minél több ember asztalára kerüljön nap mint nap egészséges pékáru. Éppen ezért 2016 óta tematikus kovászos workshopokat is tartok Budapesten és Budajenőn. 

Amikor épp nem sütök, gyakran utazgatok és látogatásaimat mindig igyekszem kovászos tapasztalatszerzéssel is összekötni.

Tarts velem a Facebookon és az  Instagramon is! 

Ha elkezdenéd a kovászolást, ajánlom a KovászLabor Alapozó csoportot, ha pedig gyakorlott kovászolóként új ötletekre vágysz, csatlakozz a KovászLabor zárt Facebook csoportjához!

Ormós Gabriella 

Receptjeim és írásaim szerzői jogi védelem alatt állnak. A jelen weboldal tartalma (ideértve különösen a fotókat és leírásokat) szintén szerzői jogi védelem alatt áll. E tartalom vagy bármely részlete engedélyem nélkül nem másolható, oktatási célra nem használható fel. A receptjeimet kizárólag az eredeti recept belinkelésével jelentheted meg bármely más felületen. Fotóimat kizárólag az engedélyemmel, a forrás megjelölésével használhatod.

Tanfolyamaim szintén szerzői jogi védelem alatt állnak. A tanfolyamaimmal azonos, illetve a tanfolyamok szerzői jog által védett tartalmát (receptek, illusztrációk) felhasználó tanfolyamok szervezésére, hirdetésére tanítványaim sem jogosultak.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kovaszlabor.blog.hu/api/trackback/id/tr2512525659
süti beállítások módosítása